Heb je ooit de balans opgemaakt van je scroll feed op Instagram en je
gerealiseerd dat de helft van je content dieren bevat in plaats van
mensen? Huisdierenbeïnvloeders, ook bekend als petfluencers, slaan
momenteel hun slag op de markt en sponsoren van alles, van voedsel en
accessoires tot levensgrote dierenknipsels en alles daartussenin. Maar
laten we eerlijk zijn, we zijn niet allemaal eigenaar en opvoeder van
wasberen, egels, of katten met notoir chagrijnige gezichten. Is er een
plaats op de markt voor de gemiddelde oranje tabby?
We bespreken alles wat je moet weten over de snel groeiende markt
voor huisdierenbeïnvloeders, welke huisdieren momenteel aan de top staan
en hoe je je huisdier op een verantwoorde manier kunt promoten om een
paar extra hondenbotten te verdienen.
Waarom
huisdierenbeïnvloeders werken (soms beter dan mensen)
We durven te wedden dat de overgrote meerderheid van de social
media-gebruikers op zijn minst een paar beroemde beestjes volgt met hun
account, gezien het feit dat gemiddeld één op de zes huisdierouders een
account aanmaakt voor hun dier. Als je een dierenliefhebber bent, komt
dit niet als een verrassing. Maar als je je in een ander leven niet als
viervoeter identificeert, vraag je je misschien af waarom dierenfoto’s
je zo gelukkig lijken te maken. Blootstelling aan dieren kan immense
psychologische effecten hebben op mensen, het verhoogt veel van die
cruciale neurochemische stoffen die gevoelens van geluk verhogen, zoals
serotonine, oxytocine, endorfine, en dopamine.
Hoewel dit gemakkelijk het gebruik van emotionele hulphonden en
paardentherapie verklaart, is het fenomeen niet alleen doorgesijpeld in
onze inhoud en marketing voor sociale media, het is een waterval van
dierlijke inhoud geworden. Het zien van een goed gekapte Corgi die een
vlinderdas draagt, doet iedereen glimlachen, vooral als je denkt dat je
eigen hond zoiets zou kunnen. Misschien vraag je je zelfs af of je de
schattigheid van je eigen dier te gelde zou kunnen maken (tips daarvoor
hieronder).
Niet alleen zien en zijn mensen graag bij dieren, ook lijkt marketing
die door huisdieren wordt uitgevoerd minder bedreigend te zijn voor
menselijke consumenten. U hebt vast wel eens van het uiterlijk van een
nieuwe huisdierenmand gehouden zonder jaloers te zijn op het model dat
erin zit, of de zonnebril bewonderd van een hond die niet berucht is
voor politieke laster. De liefde voor huisdieren lijkt eenvoudiger te
zijn, wat zich kan vertalen in meer inkomsten.
De
rijkste huisdiereninvloedrijke personen van vandaag (en hoeveel ze
verdienen)
Voordat we ingaan op deze moordende kijkcijfers, laten we eerst eens
uiteenzetten hoe een influencer voor huisdieren precies betaald krijgt.
We zullen ons richten op betalingsregelingen op de sociale mediasite
Instagram, die enkele van de hoogste aantallen weergaven in
huisdierenmarketing heeft.
Hoe schat je de potentiële
winst in?
Op Instagram komt het allemaal neer op het aantal volgers op uw
(dieren)account. Een hoger aantal volgers betekent een grotere kans dat
op de markt gebrachte producten door meer mensen worden gezien.
De prijsramingen vallen in deze categorieën:
- Minder dan 100.000 volgers – Tot
$500 per bericht - Minder dan 1 miljoen volgers –
$1,000-$9,000 per post - Meer dan 1 miljoen –
$10.000-$20.000+ per bericht (vs. $7.500+ voor
mensen)
Deze prijzen zijn variabel op basis van locatie en partnerschappen,
maar dit geeft een ruw idee van het spek dat Fido mee naar huis kan
nemen. Een hond kreeg een koele 32.000 dollar voor een Twitter-post, een
Instagram-post, en twee Facebook-posts. Hoewel dat geen typisch
prijskaartje is voor het beïnvloeden van huisdieren, geeft het je zeker
een idee van het potentieel dat de industrie heeft.
Vergelijk deze cijfers met de gemiddelde menselijke influencer die
ruwweg $7.500 verdient voor meer dan 1 miljoen volgers en je begint je
misschien af te vragen wat je eigen dier – dat waarschijnlijk ligt te
slapen terwijl je dit leest – doet om brokjes op tafel te krijgen.
50 Meest Beroemde
Huisdier Invloedrijkers
Deze lijst toont de top vijftig van dieren die dikke katten – of
honden, wasberen, egels of vossen – zijn geworden dankzij hun
huisdierbeïnvloedende optredens op Instagram:
Laten we eens kijken naar de best presterende huisdieren per
soort:
Hond 🐕
@jiffpom: Deze pint-sized Pomeranian is de ultieme
top hond-vergeef me de woordspeling, maar het gebeurt 100% accuraat als
het gaat om de ranglijst. Deze kleine jongen werd geboren in het
Midwesten, maar had zijn zinnen gezet op roem en fortuin, wat hem naar
L.A. bracht. Hij speelde zelfs in een Katy Perry video in 2014. Maar hij
is niet zomaar een mooi gezichtje, Jiffpom is drie keer Guinness World
Record houder voor het zijn van de snelste hond op twee poten.
Cat 🐈
@nala_cat: Nala was een geïmproviseerde adoptie door
een katteneigenaar die geen idee had van de macht die haar kleine katje
op een dag zou uitoefenen op het World Wide Web. Nala is de Guinness
World Record houder voor de kat met de meeste Instagram volgers. Ze
maakte korte metten met een publicatie in een boek door met haar eigen
boek uit te komen, samen met haar eigen kattenvoermerk, vele
vermeldingen en een paar gepersonaliseerde Pop Sockets om op te
starten.
Fox
@juniperfoxx: Juniper is een zeldzame vos, omdat ze
in gevangenschap geboren is en afstamt van vossen uit pelsfokkerijen. Ze
leeft samen met andere vossen, honden en af en toe een eekhoorn,
chinchilla en andere exotische wezens die op Instagram opduiken. Van
pins tot T-shirts en boeken, je kunt meer dan alleen maar goede
gevoelens krijgen van dit account. Haar ouders doen ook hun best om
volgers er voortdurend aan te herinneren dat vossenbezit soms niet zo
leuk is als het lijkt (hint: ze stinken), en ze zorgen ervoor dat het
bezit van exotische huisdieren niet wordt verheerlijkt.
Egel
@mr.pokee: Het enige antidepressivum dat je ooit
nodig zult hebben, is toegang tot het Instagram-account van deze egel.
Deze Duitse stekelbal lijkt het gelukkigste zoogdier op aarde te zijn en
heeft drie keer zoveel volgers als Boris Becker, de voormalige
toptennisser van het land. Deze schattige kleine handvol heeft het
allemaal in termen van merch, van plucheies tot ansichtkaarten. En hij
tovert vast en zeker een glimlach op je gezicht, want hij heeft ook
altijd een tong uitgestoken.
Wasbeer
@pumpkintheracoon: Het gebeurt niet elke dag dat je
een tamme wasbeer tegenkomt die denkt dat ze een hond is en reageert op
de naam van een groente. Pumpkin de wasbeer werd ontdekt toen ze uit een
boom viel in de achtertuin van het huis van haar toekomstige huisouders.
Haar baasjes zorgden ervoor dat ze weer gezond werd, en in die tijd
raakte ze ervan overtuigd dat ze bij de honden hoorde, samen met haar
hondenbroers en zussen Toffee en Oreo. Ze was beroemd voor het eten aan
de eettafel, slapen in de badkamer gootsteen, en wurmde haar weg in de
harten van meer dan een miljoen volgelingen. Helaas is ze in 2019
overleden, maar haar nalatenschap leeft online voort.
Een Petfluencer worden
Nu je de hoogtepunten kent van hoe de grootste verdieners hun weg
naar de top van de hoop hebben gevonden, is het tijd om je geluk te
beproeven door je geliefde dier in het middelpunt van de belangstelling
te plaatsen. Of je nu al een Instagram-account voor je huisdier hebt
aangemaakt of geïnspireerd bent om te beginnen, hier zijn een paar tips
die je kunnen helpen om door te breken in deze bloeiende industrie.
Vind de unieke
eigenschap van uw huisdier
Wat is dat ene ding aan uw dier waardoor mensen de neiging hebben hun
nek te verrekken om u op straat te volgen? Is het de gang van uw hond,
zijn glimlach, zijn volumineuze manen? Misschien gaat uw huisdier niet
mee wandelen, is het een reptiel met unieke kleuren of gewoon een scheve
tong die voortdurend uitsteekt. Wat het ook is, vind het en
concentreer je op dit onderscheidende kenmerk. Blijf daarop focussen in
je berichten, en maak er het “visitekaartje” van je huisdier van, wat
hem helpt herkend te worden tussen een zee van klassieke puppy-ogen.
Verhoog volgers
Het opbouwen van je kattencultus kan op een aantal manieren, maar we
zullen ons richten op wat we weten dat werkt. Ten eerste, ga de dialoog
aan met je volgers. Dit betekent dat je reacties leuk moet vinden, moet
reageren op DM’s en vragen moet stellen aan je community in je
berichten. Ten tweede, zorg voor consistentie. Dit betekent dat je zo
vaak als je kunt berichten plaatst en dat je inhoud van goede kwaliteit
blijft plaatsen. Betrouwbaar interessante content zal sneller volgers
opleveren dan een one-hit-wonder. Tot slot, werk alleen samen met merken
die passen bij het imago dat je uitdraagt. Dit betekent dat je geen
hondenvlees moet promoten op het Instagram-account van je hond-het lijkt
misschien een voor de hand liggend voorbeeld, maar je zou verbaasd zijn
wat er allemaal is.
Ken de grenzen van uw
huisdier
We houden allemaal van een beetje aandacht, misschien zelfs van veel.
Dat geldt soms ook voor uw huisdier, maar niet altijd. Zorg ervoor dat u
geen munt slaat uit uw huisdier ten koste van hun welzijn.
Ze kunnen geen dag lang fans ontmoeten en begroeten, daar zijn ze
niet voor gemaakt. Vergeet niet dat de meeste huisdieren het de helft
van de dag rustig aan doen, dus zorg ervoor dat je je huisdier de tijd
geeft om uit te rusten. Zorg ervoor dat het stressniveau van je vriend
niet te hoog wordt, wat kan gebeuren in de vorm van overbelasting of te
veel blootstelling aan mensen en/of andere dieren.
- Zie ook: Zijn doodshoofdaapjes goede huisdieren? Wat u moet
weten!
Het ABC van Huisdier
Beïnvloeden
Een overzicht van waarom we huisdieren zo graag op sociale media
zien, wie wie is in de wereld van de huisdierenbeïnvloeding, en de
basisbeginselen van hoe je je eigen huisdierenimperium kunt beginnen.
Wees niet bang om er met je viervoetige zakenpartner over te praten –
het kan een paar mislukte fotoshoots waard zijn tot je iets bijzonders
vindt waarmee jij en je huisdier de bank kunnen bestormen.
: Javier Brosch,